Sıkça Sorulan Sorular

Örnek: "Faturamı nereye ödeyebilirim?"

Mobil İmza Servisi hizmetini nasıl alırım?


Mobil İmza Aboneliği yapabilmek için ön başvuru yapmanız gerekmektedir.  Ön başvuru Vodafone Müşteri Hizmetleri, Vodafone Online Self Servis İşlemleri ve kurum başvurusu için müşteri temsilcisi veya kurumsal satış kanalı üzerinden olmak üzere üç şekilde yapılabilmektedir. Ön başvuru sırasında isim, soyisim, vatandaşlık numaranız, doğum yeriniz, doğum tarihiniz,e-posta adresiniz ve mobil imzanızla kullanacağınız Vodafone  hattınızı belirtmeniz gerekir. 

Ön Başvuru İşlemleri gerçekleştirdikten sonra kurumsal satış kanalı üzerinden Mobil İmza Başvuru sürecini başlatabilirsiniz.  Başvurunuz sırasında Vodafone Kurumsal satış kanalına  vermeniz gereken belgeler :

o          Vodafone Mobil İmza Hizmet Taahhütnamesi

o          Turktrust Nitelikli Elektronik  Sertifika Taahhütnamesi   (NES)

o          Şirket evrakları  ( Vergi Levhası, İmza sirküleri, Şirket Yetkilisine ait Kimlik fotokobisi)

o          Mobil İmza Kullanıcısına ait kimlik fotokopisidir.

ÖNEMLİ NOT :

o          Mobil İmza servisi  Turktrust tarafından yetkilendirilmiş satış temsilcisi aracılığı ile yapılmıyorsa; NES Taahhütnamesinin Noter Huzurunda  imzalanması gerekmektedir.

o          Vodafone  Mobil İmza'nın kullanılacağı hat için hat sahibi tarafından Mobil İmza destekli SimPlus128 Simkart değişikliği yapılması gerekir. 

o          Kurumsal Aboneliklerde; Kurum Yetkilisi ve kuruma ait mobil imza kullanacak çalışanların ayrı ayrı  “TÜRKTRUST Nitelikli Elektronik Sertifika Sahibi Taahhütnamesi”ni ve “Vodafone Mobil İmza Hizmet Taahhütnamesini” doldurması gerekmektedir. Vodafone Mobil İmza Hizmet Taahhütnamesinin üzerinde, hem hattın yasal sahibi olarak görünen Kurum adına imza atma yetkisine sahip imza yetkilisinin ve Mobil imza hizmetini kullanacak kurum çalışanının imzası olacaktır. Kurum yetkilisinin hattın yasal sahibi olarak Mobil İmza hizmetini iptal etme hakkı vardır.  Mobil İmza hizmetini kullanacak kurum çalışanının mobil imza hizmetine ilişkin olarak işlem yapma yetkisi bulunmaktadır.

Aktivasyon:

          Vodafone Bayisi simkart değişikliğinden sonra  sizi  “ Vodafone Müşteri Hizmetleri tarafından 7 gün içerisinde aranacaksınız” şeklinde bilgilendirir.

          Vodafone Müşteri Hizmetleri  tarafından başvurusu tamamlanmış kullanıcılar aranarak kimlik teyidi yapılır.

          Müşteri Hizmetleri  tarafından kimlik teyidi yapılan mobil imza hizmeti talep eden kullanıcıya  aktivasyon kodun iletilir.

          Aktivasyon kodu  mobil imza hizmeti talep eden kullanıcıya Kısa Mesaj yöntemi ile  iletilir.

          Aktivasyon kodunun gönderimi ile birlikte, telefonda mobil imza ekranı  çıkar ve  ‘Aktivasyon kodunu giriniz’ bilgisi gösterilir.

          Aktivasyon kodu bilgisini cep telefonunuza girebilirsiniz.

          Aktivasyon kodu bilgisini cep telefonunuza girdikten sonra ekranda , ‘Vodafone  Mobil İmza için kullanmak istediğiniz şifrenizi belirleyin ve onaylayın.’ bilgisi çıkar.

          Mobil İmza şifresini belirlemeniz ve onaylamanız beklenir. 

          Elektronik sertifikanız, Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı tarafından yayınlanarak, mobil imzanız kullanıma hazır hale geldiğinde, SMS ile tarafınıza bildirilir.

          SMS ile bilgilendirme yapıldıktan sonra Mobil İmza hizmeti aktif edilir.

Size nasıl yardım edebiliriz?